Ondernemer belicht... De vijf vragen aan:

Linda van Dam - (Hair By Lin)

Hoe is Hair By Lin ontstaan?
Vijf jaar geleden werd ons eerste kind Loek geboren en om het ouderschap en mijn werk als kapster te combineren koos is ervoor mijn eigen salon te openen. Mijn motto was op dat moment: als het makkelijk had geweest, dan had iedereen het wel gedaan. Net moeder geworden en zelf een zaak op starten zonder enige ervaring, was het niet altijd makkelijk. Inmiddels ben ik vijf jaar verder en heb ik twee kinderen, een kapsalon en een online business.

Wat is je toekomstdroom met je kapsalon?
Ik ga er vanuit dat we de corona prikkelen een beetje achter ons kunnen laten. Op dit moment ben ik mijn webshop volop aan het ontwikkelen en geniet ik van alle evenementen die op mijn pad komen. Je weet nooit welke nieuwe uitdagingen in de toekomst op mijn pad komen.

Wat is je favoriete kapsel om te maken? En waarom?
Ik ben een echt naturel high lights en blond specialist, dit is dan ook een van mijn favoriete behandelingen om uit te voeren in de salon. Wat misschien nog niet iedereen weet, is dat ik ook gaatjes zet. Het is mogelijk om in de salon gaatjes te laten zetten, maar ik sta ook graag op events gaatjes te schieten.

Je werkt vooral met Kevin Murphy producten, waarom heb je voor deze producten gekozen?
In de salon vind ik het heel belangrijk dat ik mijn steentje kan bijdragen aan de wereld. Hierdoor gebruik ik in de salon enkel producten die parabenen en sulfaat vrij zijn. Ik wil namelijk geen bijdrage leveren aan de plastic soep in de zee. Om deze reden maak ik gebruik van o.a. de producten van KEVIN.MURPHY, deze producten zijn verpakt in verpakkingen die gemaakt zijn van gerecycled plastic uit de zee. Daarnaast zijn de producten volledig dierproefvrij. In de salon maak ik ook geen gebruik van chemische producten zoals ammonia- en PPD verf, omdat ik dit ook een belangrijk aspect vind in mijn milieuvriendelijke visie. Ik ben trots dat ik als salon het cruelty-free logo van PETA mag dragen.

Wie van bekend of onbekend Nederland zou je nog in je salon willen ontvangen?
Lastige vraag, het is een bewuste keuze geweest dat je van buiten niet kan zien dat er een salon is gevestigd. Dit zodat er alleen mensen komen die bewust de keuze maken om bij mij in de salon geholpen te worden, daardoor krijg ik alleen de klanten die bij mij passen. Elke klant en coupe is uniek doordat ik èèn op èèn werk en alle aandacht voor de klant heb, komen we samen tot een nog mooier resultaat. Iedereen is welkom bij Lin en elke klant is belangrijk, daarvoor hoef je niet bekend te zijn.

Welk ondernemend lid van Ondernemend Limmen zou jij vragen willen stellen, en welke 5 vragen zijn dat?
Dit vind ik een lastige ik zou wel meer van Joke Mooij haar bedrijf willen weten.

  1. Vertel eens wat is MOOIJ ZORG  voor onderneming?
  2. Wie heeft jou destijds geïnspireerd om eigen ondernemer te worden?
  3. Wat geeft jou de meeste voldoening?
  4. Op welk gebied denk jij dat de Limmer ondernemers elkaar nog beter zouden kunnen versterken?
  5. Waar staat MOOIJ ZORG over vijf jaar?
  6. Welk volgend lid van Ondernemend Limmen zou jij vragen willen stellen, en welke 5 vragen zijn dat? 

Meer weten over Hair by Lin? Klik hier voor de website.