Ondernemer belicht... De vijf vragen aan:

Ger Duijkersloot - (Gédé Verpakkingen)

Hoe kijkt Gédé terug op de periode van COVID-19 en wat heeft dit voor jullie bedrijf betekend?
Wij hebben vanaf het begin ons net als iedereen zorgen gemaakt, waar gaat dit heen. De berichtgeving van dat de foodsector open mocht blijven was voor ons een positieve ontwikkeling. Wij hadden al geruime tijd geïnvesteerd in nieuwe milieu vriendelijke verpakkingen voor de take away, dat heeft ons zeker geen windeieren gelegd.

Hoe ziet Gédé de verpakkingsmarkt en de aangesloten bedrijven ontwikkelen (specialisatie/consolidatie) in de toekomst en waar zie je Gédé staan?
Je moet mee bewegen in de markt, zo blijven dingen veranderen in de voedselbranche zowel voor het eten als de verpakking waar de uitstraling zeer belangrijk word, dat kan zowel in milieu vriendelijke of huidige verpakkingen. We willen minder plastic maar daar kan ik het volgende over melden, we kunnen niet zonder plastic. Wij zullen er alles aan doen daar waar mogelijk in te spelen op de verandering van de markt. Dat is dus specialisatie: blijven zoeken naar unieke verpakkingen waardoor Gédé zich kan blijven onderscheiden. Waar staat Gédé in de toekomst zowel toonaangevend als een gerenommeerd bedrijf dat goed in de Noord- en Zuid-Hollandse markt zal blijven bewegen.

Hoe kijkt Gédé naar de impact van het sterk veranderende winkellandschap met verschuiving van fysiek naar online vanuit jullie perspectief?
Wij zijn al geruime tijd met internet verkoop bezig. Ja het werkt, maar het beste is nog altijd fysiek met je klanten omgaan, het assortiment in beeld krijgen, goede afspraken maken en hun assortiment online zetten waarmee de klant zijn eigen bestelling kan plaatsen.

Welke tip heb je voor de leden van Ondernemend Limmen die iedereen zou kunnen toepassen?
Klantgericht bezig zijn. Service verlengen en nee is geen antwoord. In oplossingen denken.

Met wie zou je wel eens een dagje/weekje willen ruilen en waarom?
Harry Zandbergen met zijn bedrijf YoungResultants. Het lijkt mij heel interessant om met jonge mensen samen te werken en te proeven wat erbij hen speelt in dit ‘snelle’ automatiseringstijdperk. Hoe kijken zij naar de toekomst en speelt de ervaring van oudere generaties daar nog een grote rol in.

Welk volgend lid zou jij vragen willen stellen en welke 5 vragen zijn dat?
Je voelt hem al aan komen Harry Zandbergen van YoungResultants.

  1. Hoe heb jij de corona-periode ervaren in jouw werk?
  2. Hoe werf jij jouw potentiële klanten die dan door jouw YoungResultants mensen worden geholpen?
  3. Hoe werf  jij (aan) jouw YoungResultants?
  4. Waar sta jij over 5 jaar met jouw bedrijf en hoe is de toekomst voor dit soort bedrijven?
  5. Waar is het idee ontstaan om Limmencello te produceren?
  6. Wie draag jij voor als lid?

Meer weten over GéDé Verpakkingen? Klik hier voor de website.